tisdag 17 april 2012

ENKEL VARDAGSLYX!




Sju minuter och vi fick en liten extra guldkant på en helt vanlig tisdagsmorgon!
Det måste det ju ändå vara värt, eller hur?


Godmorgon!


Jag lät mina små fina få lite sovmorgon och klev själv upp en aning tidigare. Älskar lugnet innan resten av familjen vaknat, känslan är så speciell. Och vetskapen av att de ligger och snusar så gott på kuddenär ljuvlig, lyssnar man noga hörs små snarkningar och tunga andetag.

Jag gillar att "lyxa" till vardagen, det behöver inte vara något märkvärdigt bara så enkelt som att bjuda på ny gräddade amerikanska pannkakor en helt vanlig tisdagsmorgon!






Och duka men fin tabletter och tända ljus!






Lätt som en plätt ;)

Amerikanska Pannakor

10-12 st

2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk socker
1 tsk vaniljsocker (valfritt)
2 1/2 dl mjölk
2 msk flytande margarin + lite till stekning
1 ägg

Rör ihop de torra ingredienserna, vispa ner mjölken, margarinet och sist ägget.
Stek små plättar i en plättpanna eller i en vanlig stekpanna. Knappt 1/2 dl smet till varje plätt.






Vasen är en liten nyhet på Ikea, men skynda er för de försvinner lika snabbt som en glass i strålande solsken ;)






Såklart det inte alltid finns tid för vardagslyx men ibland måste man prioritera och "ta sig tid". Det gör liksom vardagen så mycket trevligare!

Brukar ni "lyxa till" det i vardagen? Vad brukar ni i så fall göra? 
Tell me, pleeease!


Nu önskar jag er alla en riktigt fin tisdag!


KRAM


PS. TUSEN tack för alla era fina kommentarer i förra inlägget - jag njuter av att läsa dem och ni ger mig så mycket energi!

8 kommentarer:

  1. Ååååå vilken härlig blogg. Hit kommer jag titta in igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK :)
      Du är så välkommer hit!

      Kram

      Radera
  2. Jag säger som ovanstående; en riktigt fin blogg!:) Älskar bilderna i inlägget under och funderar på att knycka nån idé:) Vardagslyx är vi jättedåliga på just nu tyvärr, min sjukdom har tagit över livet alltför mycket. Men kanske ska jag ta och göra dessa pannkakor vid tillfälle, de ser så goda ut!

    SvaraRadera
  3. SÅÅÅÅ fina bilder...jag gillar verkligen din blogg ..jag tänkte följa dig men hittar inte twitter eller facebook? Om du vill ha lite skön sommar inspiration kan du kolla in min blogg:)
    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Du får gärna följa mig med bloglovin :)

      Kram

      Radera
  4. Ja det där kallar jag verkligen vardagslyx, blir så inspirerad av din blogg. Tack!

    Kram Sofia K

    SvaraRadera
  5. Japp, då är det bekräftat också "whife of the year". Helt klart! ;)

    Väskan såg jag igår på Bookbinders Design/NK nedre plan (lite partisk) och halsbandet tyckte jag att jag såg på H&M Hamngatan. De håller ju på med nya butiken så det är fortf lite rörigt. Men där har du finheterna inom radien av 50 meter. Lycka till i shoppingjakten.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack söta du ;)

      OCH tack för att du kommer in här och ger mig bästa shopping infon, nu behöver jag inte leta, bara hoppas på att de finns kvar :)

      KRAM!

      Radera