måndag 23 april 2012

HEADER!




En headers historia! 


Godmorgon!


Måndag och en ny spännande vecka - underbart!

Det är många fina bloggare som ställt frågor och gett mig fina ord om headern. Nu tänkte jag berätta mer om hur den kommit till och tankarna bakom.

Jag hade länge velat börja blogga men det där med en header var ett stort "problem". Jag är aningen perfektionist och ingenting är tillräckligt bra förrän jag själv är helt nöjd. Jag visste precis hur den skulle se ut men att få ner det på papper var helt omöjligt.

Jag bollade idén med en vän som visade sig ha en kollega med ett stort intresse och riktigt duktig på att skissa/rita. Jag fick kontakt med kreativa och begåvade Caroline - och så var jag på rätt väg.

Jag gjorde en moodboard på saker som jag ville få med på headern, vi pratade om text, hur jag ville ha den och vad den skulle utstråla.

My Moodboard!






Min favoritfåtölj från House Doctor, mig själv i högklackat, inredningsdetaljer och skisser samt shopping/kläder. 
Och någonting som förmedlar småbarn.


Och så fick jag ett första utkast!






Redan nu kändes det riktigt bra!


Jag fick ytterligare ett utkast och då saknades något, ja en provdocka såklart!






Och det färdiga resultatet, ja det ser ni ju ovan :)

Fina Carola med bloggen Room Of Karma frågade mig hur man gör och ja det jag kan svara är hur Caroline gör ;)

Caroline använder sig av en ritplatta som är kopplad till datorn och heter Wacom bamboo, sedan skissar, färglägger och redigerar hon i photoshop.






Några andra fina verk som Caroline har gjort ser ni nedan.










ALLA BILDER ÄR © SKYDDADE OCH TILLHÖR CAROLINE FORSBERG. DE FÅR INTE ANVÄNDAS PÅ NÅGOT ANNAT SÄTT UTAN TILLÅTLSE.


Skickligt eller hur?
Har ni fler frågor eller är intresserade av att få kontakt med Caroline så maila mig på lifestylebylena@gmail.com



Njut av måndagen, det ryktas om vårvärme i veckan, vi håller tummarna för det ;)


KRAM

Lena






18 kommentarer:

  1. Heisan
    Headeren din er utrolig flott og annerledes!
    Det gjør at man umiddelbart blir nysgjerrig når man kommer inn på bloggen.
    Tusen takk for hilse og glad ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara og Norge

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert! Det gör verkligen skillnad för hur man uppfattar en blogg- är det för mörkt och dystert och utan fina bilder så blir i alla fall jag inte lika nyfiken på innehållet tyvärr... Det var kul att läsa om hur din header kom till och jag gissar att konstnären får fler anbud nu:-) *Kramar*

    SvaraRadera
  3. Hey Lena! Such a nice blog! I invite you to visit Delightfull's blog, www.delightfull.eu/blog!

    SvaraRadera
  4. Den är så fin din header! Hon är verkligen duktig och det känns som om hon verkligen fick fram dig! Skulle vara roligt att kunna göra sådant på datorn, men är helt oduglig!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Otroligt fin header och vad kul med historien bakom, jag förstår att du är helnöjd :-)

    Hoppas att du har en skön måndag, kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Gillar helheten i din blogg! Du bjuder på lite av varje och resultatet blir så bra. Headern är ju bara snyggast!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul och hör hur din fina header skapades! :)Har för ett litet tag sen tagit kontakt med en tjej som ska hjälpa mig med min.

    Kram Tess

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart inlägg!!! Och så duktig hon är, och du som driver fram din målning! Härligt och snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för fina ord på min blogg:) Vad mysigt att du får uppleva båda världar med landet & stan då ju. Jag kan sakna mitt bardomshem, jag åkte alltid dit om sommaren. Får försöka hitta mig en liten röd stuga att hyra nånstans bland mygg och fästingar haha:)
    Ha en kanonvecka & kolla gärna in mitt nya inlägg om Göteborg:)

    LOVE Maria

    SvaraRadera
  10. Jag förstår att du är helnöjd! Jag har beundrat den länge och funderat på hur du har skapat den! Nu vet jag! Vad duktiga ni är!
    Ha en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Jag älskar din header och tror att den är mycket du :) Kika in hos mig vetja, du har något...kram Diana

    SvaraRadera
  12. Hej och tack för din söta hälsning hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din fina blogg! =) Verkligen supersnygg header, mer personlig kan den knappats bli.

    Jag blir följare omedelbums så jag hittar tillbaka! ;)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  13. Så kul att få veta hur din fina header kom till! Skickligt!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  14. Va kul att du dela med dig om hur den kom till.
    Super snygg är den och kul med en helt egen designad.
    Ha en fortsatt strålande vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hei du:) Finere header skal man lete lenge etter:) Din ble utrolig snygg og ikke minst personlig:) Gillar, gillar! :)

    Takk for koselig hilsen inne hos meg forresten.
    Titter snart innom deg igjen.

    Klem - Pernille

    SvaraRadera
  16. Tack för titten hos mig, då hittade jag ju till dig :) Fin blogg har du och headern är så snygg!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack för alla era fina kommentarer!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  18. Jättesnygg header, den passar verkligen till bloggen! :)

    SvaraRadera