måndag 16 april 2012

VÄLKOMMEN IN...




Till mina små tjejers "Bed And Walk In Closet"!


Hallå raringar!


Som jag tidigare nämnde i detta inlägg har vi länge spånat på en liten förändring på övervåningen. Den låååånga och smala hall som tidigare varit både en "Lounge hörna" och en Atelje ville vi utnyttja till något bättre. och nu har vi verkligen lyckats!

 Tjejerna har bott en aning "compac living" då de delat på 4 1/2 kvm ;) ja ni hör ju hur litet. Nu har deras behov efter utrymme blivit allt större och det var då idén väcktes om att flytta upp deras säng och kläder till övervåningen och göra deras lilla rum till enbart ett lek och pysselrum.









Ja visst blev det nice?






Fortfarande saknas sänglampor, tavlor och sängöverkast men så fort jag är frisk ska även det få komma på plats.












Och så har de gamla ikea garderoberna fått sig en liten makeover.






Nu ska jag lägga datorn och jobbet åt sidan en stund och krypa ner i sängen och invänta provsvar.

Tog mig till husläkaren på morgonen och enligt honom kan jag fått en mycoplasmainfektion och ev början på en lunginflammation? Vi får väl se vad provsvaren visar.


Nog om det, önskar er en riktigt fin start på veckan!


KRAM

23 kommentarer:

  1. Heej vännen..
    Det blev ju jättebra.. nu är väl tjejerna nöjda förstår jag =) Å fy då.. det låter inge bra med ev lunginflamation.. lova att ta det lugnt nu!!
    Sköt om dig nu!! Kram Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. Men åh vad mysigt det blev :) Åh, din stackare, hoppas du kryar på dig snart kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Men vännen, hoppas verkligen inte det blir något mer alvarligt än det det är nu. Har haft lunginflammation och det är inte kul.
    Övervåningen blev ju bara som en dröm, jag skulle önska det var min walk in closet :) Kan tänka mig att tjejerna är i extas nu :)
    Krya på dig massa nu vännen!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men Wow! Dit skulle vilken prinsessa som helst flytta in så fint som där ser ut att vara.

    Trist att du inte blir frisk, alla krya på dig tankar som finns härifrån västkusten.

    Jag har också varit lite småkrasslig och träningsmotivationen har varit - på noll. Förr veckan blev det inte ett enda pass på gymmet. Däremot promenader varje dag vilket är en av fördelarna med att vara föräldraledig. Länge tyckte jag inte att det var någon träning i att vara ute och gå, men börjar tänka om då det är "det enda" jag hinner. Varför skall man (jag) så ofta tänka på det jag inte gjort /hunnit? Skall bli bättre på att fokusera på det jag faktiskt gör och vara mer nöjd med det.

    Familjelivet känns i alla fall bättre än npgonsin. Mycket tid tillsammans, men ändå har vi fått gjort "egna aktiviteter". Sömnen helt ok! En pigg mamma är en glad mamma och det ger glada barn och man:)
    Nu väntar ett spinningpass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet hur det är men det är skönt om kan lägga "ribban" på en nivå man klarar beroende på vart man befinner sig i livet.

      Ljuvlig balans i familjelivet!

      Hoppas spinningen gick bra :)

      Kram

      Radera
  5. Jäklarns va snyggt!

    SvaraRadera
  6. Viken barnrumsdröm! Jättefint! Vad händig du är!
    Ääääälskar dina svärföräldrars altan!!!!
    Tack oxå för kommentaren kring Mellantjejens tecknande! Hon är 17, och en hejare på att sy oxå ;)
    Krya på dig!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt vilken duktig 17-åring!
      Lik sin mamma såklart - duktig på att sy ;)

      Kram

      Radera
  7. Vad duktig du är!!! Så imponerad av din klädstälnning, den skulle jag vilja göra också. Garderoberna var ju också ursnygga! Kan tänka mig att de trivs där! Kram

    SvaraRadera
  8. Såååå stilig! Du er dyktig;))

    Inspirerende blogg du har, jeg legger meg til som følger;)

    Ha en fin vårkveld der du er;)
    KLEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Monica! Välkommen hit :)

      Kram

      Radera
  9. Men åååååååååååååh vad jättefint barnen fått det!!! Och såååå fiffigt med klädställningen! Gillar helheten, så fräscht och ombonat!! Mysigt! Ett lyckat projekt!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Åhh så mysigt ni har gjort det hos tjejerna. Smart idé med klädstången med fina klänningarna och garderoben blev jättehäftig. Söta tjejer du har!
    Kram

    SvaraRadera
  11. SÅ LÄCKERT! Hur har du gjort bokstäverna och klädsträcket på garderoberna?

    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh, så mysigt, härligt, snyggt! ;)

    SvaraRadera
  13. Mysigt blogg, återvänder snart! =)

    SvaraRadera
  14. Mysigt tjejerna fått!! Har ni lagt om golvet också? Hade ni inte ek eller nåt sånt förut?

    Krya på dig nu!!

    Kram frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida!
      Vi hade askparkett i hallen tidigare men gjorde en tillfällig lösning och målade det vitt för drygt ett år sedan. Fint men tyvärr släpper färgen för minsta lilla :(
      Vi vill ha lutat furugolv men vi avvaktar tills vi vet hur "framtiden" ser ut :)

      Kram

      Radera
  15. Men vad är det för fina tyger som, du gjort T pch E i? Jag blir alldeles tokig vad snygga!

    SvaraRadera
  16. Anna och Fia - Tygerna som jag gjort T och E i komer från bästa Panduro. De har så otroligt mycket snygga tyger :)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Älskar vimplarna och allt det ljusa. SÅ mysigt med klädstången, så fiffig du är:)

    Krma kram

    SvaraRadera