lördag 2 juni 2012

AND THE WINNER IS...




För nästan exakt fem månader sedan drog jag igång en hälsotävling här på bloggen. Under tidens gång har allt fler bloggläsare deltagit och uppdateringar om hälsostatus har ramlat in som kommentarer och mail. Det har varit otroligt roligt att följa er som deltagit och nu har en vinnare utsätts!

Läs mer om tävlingen HÄR.



Hej!


Att leva ett "Hälsosamt liv" i vår stressiga vardag är minsann inte lätt, många av oss har småbarn med sömnlösa nätter, kilon kvar efter graviditet, karriärsjobb, höga krav från samhället eller kanske inte minsta intresse eller kunskap om varken hälsa eller träning, men känner ändå ett "måste" över att det är något som ska finnas vardagen.






Att nå mål till ett hälsosammare liv handlar om prioritering, diciplin och att hitta balans. Det får inte bli en fixering eller massa måsten men man kan heller inte låta "dåliga" ursäkter ta över.
Det handlar om att skapa något som passar in i ens livsstil och vardag som man trivs med och som ger en hälsosam förbättring.






Nu vill jag presentera mitt val av vinnare i Årets Hälsotvling:


Grattis

Anna i Göteborg

Till en weekend på Görvälns slott!


"Anna kom in i tävlingen som nybliven 3 - barnmamma, sonen 2 år och tvillingdöttrarna 3 månader, med målet att lyckas gå ner 12 kilo iform av en förbättrad kost och mer motion.
Redan 13 maj fick jag en bild på mailen där vågen visade 65 kilo - vilket var målet.
Anna har under sina månader helt uteslutit godis och sötsaker, tränat spinning två gånger / vecka och powerwalkat 3 ggr / vecka. Plus långa promenader med tvillingvagnen ;)
För att få ihop livet med tre små barn har Anna klivit upp tidigt på morgonen och tagit sina powerwalks innan mannen hunnit gå till jobbet. Det kallar jag prioritering"



Och så finns det ju en 2:a plats såklart...


Grattis


Till ett presentkort på Stadium värde 500 kr


"Med målet att hitta balans i rollen som mamma, komma igång med träningen och kontrollera sötsuget."

- Riktigt bra kämpat Johanna och tack för alla fina uppdateringar du gjort.


Maila mig era adresser så kommer era presentkort med posten :)


Och ett stort tack till alla er andra kämpar som deltagit. Bra jobbat!



KRAM


12 kommentarer:

  1. Vilken rolig tävling! Grattis till vinnarna!

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga!! Bra jobbat och grattis till vinnarna!

    SvaraRadera
  3. En väldigt rolig och bra tävling. För mig gick det ok en period men våren har prioriterat andra saker, för första gången i mitt liv!! Känna lite konstigt men helt rätt just nu! Men om det börjar en ny tävling i januari är jag garanterat på då även jag kommer ha en del grav kilo att arbeta med;) kram Emma

    SvaraRadera
  4. Grattis till de duktiga vinnarna!
    Jag lyckades gå ner 10 kilo efter mina 3 barn. Håller nu på att kämpa för att "nästan" komma tillbaka dit. Nu är det åldern som har blivit ett problem och att jag inte kan träna på det sätt jag varit van vid.
    Tar gärna emot tips!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Hei vennen:)

    Gratulerer så mye til de kjempeflinke vinnerene :) Det er jo så utrolig bra :)

    Det gir en så mye bedre hverdagen da man lever sunt og har det bra med seg selv :) Jeg gikk selv ned 30 kg for mange år siden, og syns det er så moro med kosthold og sunn mat :)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg, vennen :) Alltid så koselig å høre fra deg :)

    Ha en fin søndag og kos deg :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinnarna, bra kämpat :) kramar Diana

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnarna! De har kämpat duktigt :)

    Du har en liten utmaning som väntar hos mig, så titta gärna inom! ;)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  8. Fin tävling och grattis till vinnarna! Det är de värda!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  9. Hurra for de heldige vinnerne.

    Fin søndag til deg og dine, her høljer det ned. Så det blir innekos på oss i kveld.

    Ønsker deg en fin start på uken som kommer *smile*
    klemklem

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till de lyckliga vinnarna!
    Underbar tävling fina du.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Wow en barnslig lycka liksom sprudlar inom mig. Jag nästan hoppar så glad jag för detta hade jag verkligen inte trott!
    Tack snälla för stöttning, goda råd och en fantastisk morot att kämpa för

    SvaraRadera
  12. Jag var tvungen att läsa inlägget flera gånger innan jag förstod att jag vunnit! Kan inte beskriva min lycka, inte bara för vinsten utan för mitt nya hälsosamma liv och en kropp jag trivs i.
    Tusen tack Lena för bästa hjälpen och finaste tipsen!!!

    Mailar dig!

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera